DUCTA tilbyder undervisning, workshops og forløb om demens. Målgruppen for undervisningen er alle med interesse i demensfeltet. Jeg har erfaring med undervisning af studerende på bachelorniveau, elever på social og sundhedshjælperuddannelsen, sundhedsprofessionelle på efter- og videreuddannelsesniveau og mennesker, som ikke har sundhedsfaglig viden.
Min undervisningsform varierer alt efter målgruppen. Hvis målgruppen skal ændre deres praksis tager jeg udgangspunkt i en didaktik, der hedder aktionslæring. Her foregår læring gennem praksis. Denne læringsform er med til at fremme at ny viden bliver implementeret i en travl hverdag, hvilket især er aktuelt på Forslag til emner
Personcentreret omsorg Hvordan leve med demens i hverdagen? Demens og rehabilitering Nedbringelse af adfærdsmæssige og psykiske symptomer Hvordan arbejder man med målsætning i praksis? Aktivitetsgrupper. Hvorfor og hvordan? Demens og madlavning (med udgangspunkt i bogen ”demens og madlavning”, som jeg var med til at udgive i 2018) At være pårørende Teknologi og personcentreret omsorg – hvordan hænger det sammen? Teknologiudvikling til mennesker med demens Hvordan kan samskabende processer se ud når målgruppen er mennesker med demens? (eksempler fra agile, brugerinddragende projektmetoder)